Home Italy Revisited Bookshelf Plays About Mary Melfi Contact Us
in
Nougats
Giurgiulena, Giuggiulena or Cubaita
Giurgiulena, Giuggiulena or Cubaita (Calabrian and Sicilian Sesame Christmas nougats, made with sesame and honey)
Originated from: Calabria and Sicily
Occasion: Christmas holidays
Contributed by: Taken from "Libro di Cucina" Italian Wikibooks; photo: Wikibooks

Printer Friendly Version

Ingredients

300 g of sesame
50 g of honey
100 grams of sugar
a lemon

Ingredienti (original Italian text)
300 gr di sesamo
50 gr di miele
100 gr di zucchero
un limone



Directions

Pour everything into a pot, put on a low flame and stir continuously until the sesame seeds start to shine (that is, when sugars are caramelized), while the kitchen will spread a characteristic smell of sesame caramel.

Then pour the mixture on a wet pastry (preferably marble), and pave the ground with wet hands or a lemon (which gives a very slight citrus scent sweet and can not burn your hands).

If you want to make it more attractive (especially in the eyes of children) sprinkle with colored sprinkles, and cut right away (before it hardens) into strips and then diamonds, let it dry for a day and place all in individual portions.



Preparazione (Original Italian text)

Versare tutto dentro una pentola, mettere su una fiamma bassa e mescolare continuamente fino a quando il sesamo comincer a brillare (cio quando gli zuccheri saranno caramellati), mentre in cucina si diffonder un caratteristico profumo di sesamo caramellato.

A questo punto versare il composto su una spianatoia bagnata (preferibilmente di marmo), e spianare la massa con le mani bagnate o un limone (che d un lievissimo profumo di agrumi al dolce e permette di non bruciarsi le mani).

Se la si vuole rendere pi appetibile (soprattutto agli occhi dei bambini) cospargerla con dei confettini colorati, e tagliare subito (prima che indurisca) a strisce e poi a rombi, lasciare asciugare per un giorno e sistemare il tutto in porzioni individuali.




Notes

The giurgiulena (also called giuggiulena or cubaita ) is a typical Christmas cake, in use in most parts of Calabria and Sicily, is a clear legacy Arabic. The giuggiulena is usually cut into diamonds or rectangles, sometimes sprinkled with colorful confetti and presented in individual portions........ Giurgiulena La giurgiulena (chiamata anche giuggiul?na o cub?ita) ? un tipico dolce di Natale, in uso in gran parte della Calabria e in Sicilia, ? una palese eredit? araba. La giuggiulena viene in genere tagliata a rombi o rettangoli, a volte cosparsa con confetti colorati e presentata in porzioni individuali. Photo: Wikibooks.

Back to main list